Zaberca vs. Andronic vs. Radut. Razboi Mitsubishi la grupa H.

Trofeul Teliu, ce se va desfasura in acest sfarsit de saptamana, marcheaza inceputul celei de-a doua jumatati a sezonului 2014 din Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop. Una dintre cele mai urmarite lupte va fi cu siguranta cea din cadrul grupei H, acolo unde doar 21 de puncte ii desparte pe primii cinci clasati.

mitsubishi2

Momentan, in fata celor doua modele Ferrari 458 (pilotate de Armando Battocchi si Horatiu Ionescu-Cristea), se afla trei piloti ai unor Mitsubishi Lancer EVO. Liderul Ovidiu Zaberca are doar 3 puncte in fata lui Paul Andronic iar Lucian Radut se afla la o "lungime" de 11 puncte de Andronic. Am realizat un interviu in 3 cu ocupantii primelor trei pozitii, pe care vi-l reproducem mai jos:

Mai sunt 4 etape din acest campionat. Cand crezi ca se va decide titlul la grupa H?

Ovidiu Zaberca: Personal, cred ca este cel mai disputat sezon la grupa H din ultimi ani. Nu as fi mirat ca invingatorul sa se decida la Rasnov (nr. ultima etapa a sezonului).

Paul Andronic: 2014 pare a fi un campionat frumos si disputat. Asa cum arata acum clasamentul, pot spune ca cel putin primii 3 au sanse la titlu, desi matematic cred ca primii 5 au sanse reale data fiind regula n-1. Probabil ca lupta va ajunge pana in ultima etapa.

Lucian Radut: Pentru frumusetea campionatului si a competitiei mi-ar placea ca titlul la grupa H din CNVCD 2014 sa se decida in ultima etapa pe ultima urcare. Este mai palpitant si incitant pentru toata lumea, asa cum am luptat eu pentru locul 3 general anul trecut la Alba.

Ce iti place la etapa de la Teliu?

Ovidiu Zaberca: Nu pot spune ca Trofeul Teliu este e una dintre etapele mele favorite, insa sper sa se schimbe dupa urmatorul weekend. Am participat aici doar o singura data, anul trecut, si simt ca am un "unfinished business" cu acest traseu.

Paul Andronic: Teliu este unul din traseele mele favorite pentru ca are o configuratie destul de deschisa si permite punerea in valoare a masinii la viteze destul de ridicate, calitatea asfaltului e buna si de aceea sper sa facem un rezultat care sa ne propulseze ca si lideri in campionat. Cand spun asta ma bazez si pe rezultatele anterioare avute la Teliu.

Lucian Radut: Teliu este un traseu de viteza dar am auzit un zvon ca au inceput sa bordureze drumul si ca au aparut destul de multe case pe margini… Glumesc, imi place orice traseu care prezinta o provocare si care incurajeaza competitia intre masini si piloti pentru a crea spectacol si emotii.

Cum ai pregatit masina pentru Trofeul Teliu 2014?

Ovidiu Zaberca: Masina a mai scapat de cateva kilograme si am cumparat pentru prima oara anvelope noi pe slickuri.

Paul Andronic: Am pregatit-o asa cum fac de obicei verificand toate elementele transmisiei, turbina, geometria, schimburile de ulei de la jumatatea campionatului (numai cu MOTUL), o masurare a compresiei, lucruri normale pentru orice masina de curse care participa la un nivel inalt al competitiei.

Lucian Radut: Mari modificari nu se vor vedea la masina mea, cu exceptia celor evident vizibile: voi monta din nou elementele exterioare pentru trasee de viteza: “farasul” fata si eleronul. In rest, masina mea va fi revizuita si pregatita ca de fiecare data impreuna cu celelalte masini ale echipei la care fac asistenta tehnica.

Cum preferi sa fie vremea in weekend?

Ovidiu Zaberca: Prefer sa fie uscat deoarece am slickuri noi si sper sa avem cati mai multi spectatori pe proba ca sa putem face spectacol!

Paul Andronic: Nu prea am preferinte in ceea ce priveste vremea dar in acest weekend mi-as dori sa fie uscat si astfel bataia la H sa fie de pe picior de egalitate, dat fiind faptul ca unii competitori nu beneficiaza de tractiune integrala.

Lucian Radut: Sa fie soare, uscat, frumos, sa vina multi spectatori pentru ca lipsa acestora pe probe a fost un punct slab al etapei de la Teliu in trecut. Este adevarat ca e mai putin accesibila dar mi-ar placea sa vina public numeros si aici. Iar duminica de pe la ora 12:30 sper sa ploua torential, sa ude bordurile!

Sursa: www.autorally.ro